Τετάρτη 24 Δεκεμβρίου 2014

Εξαρτημένος Κοινοβουλευτισμός


Ρωτήσαμε μυστικά κάποιους από τους 24 ανεξάρτητους βουλευτές μας τι σημαίνει πραγματικά για έναν πολιτικό να ανήκει στη μαγική πλέον κατηγορία των "ανένταχτων".

Η συνάντησή μας έλαβε χώρα μια βροχερή Δευτέρα σε ένα ζεστό χώρο κοντά στο κτίριο που στεγάζει τη Δημοκρατία μας, τις ελπίδες και - γιατί όχι; - τις φιλοδοξίες τους.

Δεν θα προσπαθήσουμε να "στρογγυλέψουμε" γωνίες ή να χαϊδέψουμε στερεότυπα και προκαταλήψεις. Το λειτούργημα του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου εμπεριέχει κινδύνους, προσωπικά ρίσκα, συμβιβασμούς με κάθε λογής αποτυχίες. Καθίσταται δε ακόμη δυσκολότερο όταν ο πολιτικός δρα εκτός κομματικών γραμμών.

Αν λοιπόν θεωρήσετε τις παρακάτω απόψεις σκληρές, σκεφτείτε τα λόγια του Κίσινγκερ: "Το μεγαλύτερο στοίχημα της πολιτικής δεν είναι ο έλεγχος της ανομίας αλλά ο περιορισμός της εμμονής στη νομοτυπία".

β1 - Δεν είχα μέχρι πρόσφατα κατανοήσει πόση σημασία έχει το "μέγεθος" ενός συλλογικού οργάνου. Κιλό και ευρώ, κιλό και δολάριο. Ψηφίζω Κοινοβουλευτική Οκά. Κάτω η Κ.Ο.

β2 - Ως ανεξάρτητος, δεν έχω μείνει μόνος ποτέ Σάββατο βράδυ. Οι συνάδελφοι ενισχύουν τη φήμη μου και ως γκέι φρέντλι.

β3 - Δεν είμαι ανένταχτος. ή είμαι σε κάποιο ποσοστό. Μόνο να πάμε μπροστά θέλω.

β4 - Κινούμαι δεξιόστροφα, γιατί έτσι βιδώνουν τα μπουκάλια. Μέσα σε ένα τέτοιο επιθυμώ να σφραγίσω την αξία μου ως πολιτικού και ως συγγραφέως.

β5 - Ονειρευόμουν ότι ήμουν ο Σκανδαλίδης. Μετά με φίλησε στο μάγουλο.

β6 - Ίσως ήταν καλύτερη η ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουμε αν αμειβόμασταν με μπλοκάκι.

β7 - Λατρεύω τη χωροταξία της πτέρυγας. Αν ήμουν νεώτερος θα χοροπηδούσα από θέση σε θέση σαν το κατσίκι της Χάιντι.

β8 - Δεν μας δίνουν να διαβάσουμε τίποτα πάνω από 5 σελίδες. Και ευτυχώς τίποτα δεν είναι υπογραμμισμένο.

β9 - Ο αρχηγός κόμματος της ζωής μου είμαι εγώ

β10 - Εγώ πάλι είμαι φυσικός κόματος. και από μικρή στα κάγκελα. Δεν έβαλα βυζιά για να προάγω τη χώρα στο εξωτερικό. 

β11 - Αν καταφέρω να λάβω μήνυση από τον πρόεδρο του Αρείου Πάγου, τότε ίσως θα έχω ολοκληρώσει το πολιτικό μου έργο.

β12 - Οι εκλογές τώρα θα ήταν μάστιγα για τη χώρα. Είμαι έτοιμος να θυσιάσω την ελευθερία μου για το καλό της Ελλάδας.

β13 - Δέκα χρόνια ως βουλευτής δεν είχα απουσίες ούτε έκλεψα στην πρωινή προσευχή. Αλλά ήμουν πάντα πολύ κοντός για σημαιοφόρος.

β14 - Εγώ πάλι το έσκασα μερικές φορές. Στο κόμμα, μου είχε λείψει ο χρόνος για περίσκεψη.

β15 - Ανεξαρτητοποιούμαστε, διαγραφόμαστε ή και τα δύο. Ως εκλεγμένοι παραστάτες της Δημοκρατίας δεν καταφέραμε να εκφράσουμε τα αιτήματα της Ελληνικής κοινωνίας και να ανταποκριθούμε σε αυτά.


Και όμως. Στους ταραγμένους καιρούς που ζούμε, ο λαός θα αναζητήσει ξανά την εμπειρία και συμβολή σας. Παραφράζοντας τον Λακάν, ο πολιτικός αποδίδει πλήρως την ουσία του στην τελευταία του θητεία.


                                                              

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

και το λοιπόν, έχω να πω...