Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2015

Ούρλιαξε

Η στιγμή πάντα θα σε καλεί να πάρεις μία θέση. Επαναλαμβανόμενα, μια και ο χρόνος είναι σαν το μπουρίτο όπως λέει και ο Ρίτσαρντ.

Προσπαθώ να μην αναφέρομαι σε θέματα που δεν άκουσα, είδα ή βίωσα προσωπικά. Βαρετό- αν σκεφτεί κανείς πόσο προστατευμένη ήταν η ζωή των λίγο μεγαλύτερων σε ηλικία καθώς μεγαλώναμε.

Όχι γιατί έλειπαν τα προβλήματα και οι κίνδυνοι. Αλλά γιατί υπήρχαν λιγότερες υποβολές. Μπορούσαμε να μην ήμασταν όμοιοι μια και κανείς δεν είχε απόλυτη ιδέα για το πως οι όμοιοι έπρεπε να είναι.

Εμάς μας σκλήραινε ο δρόμος, η έλλειψη επιτήρησης, οι γρίφοι της καθημερινότητας. Το γνωρίζαμε από νωρίς ότι το σχοινί θα πρέπει να το κρατήσουμε μόνοι και από τις δύο άκρες. «Ή σχοινάκι θα παίξεις ή θηλιά θα το κάνεις», μου έλεγε ο πατέρας μου. «Μοναχή θα κανονίσεις πόσα μέτρα σε βαστάνε».

Δεν έχω παιδιά. Αλλά αν έπρεπε να προστατεύσω ένα, να μερικά από αυτά που θα του έλεγα:

  • Τίποτα δεν είναι σοβαρό. Όλα είναι αστεία. Θα πεθάνεις πριν καταφέρεις να κρίνεις τη διαφορά τους όπως και να έχει.
  • Είμαστε όλοι ίδιοι. Παλεύουμε να γίνουμε κάτι καλύτερο από αυτό που είμαστε. Έτσι νομίζουμε ότι πρέπει.
  • Αν σε προκαλέσουν ρώτα «γιατί». Αν σου δώσουν  λόγο ρώτα «εγώ τι θα κερδίσω». Αν σου παρουσιάσουν και κέρδος, τότε πες «όχι». Αυτές οι προκλήσεις έχουν πάντα σοβαρές συνέπειες. Για σένα ή για κάποιον άλλο.
  •  Όταν βλέπεις άνθρωπο θυμωμένο να τον ρωτάς πάντα «Τι φοβάσαι;»
  • Να ακούς όταν βλέπεις και όταν βλέπεις να ακούς. Και τα δύο μαζί δύσκολα θα σε προδώσουν.
  • Μίλα. Θέλω να μάθεις όλο τον κόσμο αυτά που δεν σου αρέσουν.
  • Ζήτα βοήθεια. Ο άλλος δεν μπορεί να ξέρει πότε πραγματικά τη χρειάζεσαι.
  • Αν νοιώσεις κίνδυνο τρέξε. Αν σε φτάσει, ούρλιαξε. Αν δεν έχεις γρήγορα πόδια, πρέπει να έχεις δυνατό λαρύγγι.
  • Το σώμα σου είναι δικό σου. Αν κάποιος στο ζητήσει, φρόντισε να του φερθεί καλά. Αυτό βλέπεις κουβαλάει όλα όσα αγαπώ σε σένα.
  • Θα είσαι συχνά μόνος σου. Αυτό δεν μπορώ να το αλλάξω. Αλλά θέλω να ζήσεις.
  • Αποφάσισε. Ποιος θέλεις να είσαι; Μην μου πεις. Εγώ αποφασίζω μόνο για μένα.







Αφιερωμένο σε όλους αυτούς τους ανόμοιους που αγαπώ και θαυμάζω και εκτιμώ και λατρεύω και θέλω να είναι πάντα καλά και υγιείς και ζωντανοί. Γιατί αλλιώς βαριέμαι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

και το λοιπόν, έχω να πω...